Silvan vil nedbryde VVS-forskrækkelse
Mange kunder er ikke klar over, hvor mange VVS-opgaver de selv kan løse lovligt.
Den tendens vil byggemarkedskæden gerne være med til at ændre på og introducerer derfor et nyt informationskoncept, i første omgang i VVS-afdelingen i Silvan Farum.
Her vil kunder fremover blive mødt af informative plancher, hvor tips og vejledning samt gældende lovgivning er tydeligt specificeret. Det er også muligt at downloade specifikke instruktionsfilm til forskellige varer, mens man står med varerne i hånden. Kæden har desuden udskiftet den gamle emballage til en ny med flere informationer påtrykt. Sidst, men ikke mindst er medarbejderne trænet i at vejlede om både små og store VVS-projekter.
- Det er en skam, at så mange boligejere tøver med at gå i gang, for en del VVS-opgaver kan man faktisk løse selv helt lovligt og med et godt resultat, blandt andet at skifte vandhane og reparere et toilet, der løber, siger Torben Søndergaard, VVS-ansvarlig produktchef i Silvan.
På sigt skal informationskonceptet implementeres i samtlige SILVAN-butikker, der alle har fuldt udstyrede VVS-afdelinger med et stort sortiment af VVS-artikler, fittings og tilbehør, fortæller virksomheden